- Usługi
Usługi USK dla pracowników PRz- Dołączenie komputera do USK
- Sieć bezprzewodowa (eduroam)
- Przydzielenie adresu IP
- Serwisy www
- Serwery DNS
- Wideokonferencje
- Dostęp do czasopism elektronicznych poza USK (serwer proxy)
- Certyfikaty SSL
- Certyfikaty S/MIME
- Centralna Usługa Uwierzytelniania (CAS)
- Rozsyłanie informacji e-mail do wszystkich pracowników PRz
- Platforma Obsługi Nauki PLATON
- Usługi chmurowe w sieci PIONIER
- PIONIER box
- Administratorzy usług USK
(Centrum Zarządzania Rzeszowską Miejską Siecią Komputerową) - FAQ
Najczęściej zadawane pytania - HELPDESK USK
FAQ
Jak skonfigurować pocztę?
Jak wyczyścić pamięć podręczną (cache) przeglądarki?
Książka adresowa LDAP/AD
Phishing oraz inne niebezpieczne e-maile
Phishing oraz inne niebezpieczne e-maile
Na skrzynki pocztowe użytkowników USK trafiają wiadomości, w których zwykle łamaną polszczyzną nadawca prosi o podanie danych dostępowych do konta pocztowego lub usiłuje nakłonić użytkownika do wykonania pewnych czynności – kliknięcia w link, otwarcia załącznika (np. z fakturą). Wiadomości te nie są wysyłane przez pracowników USK i są próbą wyłudzenia informacji, pozwalających na nieuprawniony dostęp do systemów USK (tzw. phishing), lub zainfekowania komputera niebezpiecznym oprogramowaniem. Nie należy na takie maile odpowiadać, przesyłać ich dalej, klikać w zawarte w nich linki ani otwierać załączników.
Prosimy pamiętać, że pracownicy USK:
- nigdy nie proszą o podanie hasła do swojej skrzynki pocztowej;
- zawsze wysyłają wiadomości z kont należących do USK (adresów kończących się na @prz.edu.pl);
- zawsze podpisują się imieniem i nazwiskiem, a także podają dane umożliwiające kontakt (adresy e-mail, numery telefonów);
- piszą poprawną polszczyzną, bez rażących błędów ortograficznych i językowych.
Osoby, które przekazały swoje dane dostępowe do konta odpowiadając na otrzymaną wiadomość, proszone są o niezwłoczną zmianę hasła poprzez stronę https://reset.prz.edu.pl/change.php. Jeśli identyczne hasło było wykorzystywane w innych systemach informatycznych (dostęp do banku, prywatnych kont pocztowych itp.), w nich także powinno zostać zmienione.
Używanie identycznych haseł w wielu systemach informatycznych jest,
ze względów bezpieczeństwa, bardzo złą praktyką!
Co zrobić po otrzymaniu niebezpiecznego e-maila?
Aby uskutecznić blokowanie wiadomości tego typu przez system pocztowy USK, prosimy korzystać z mechanizmu znakowania ich jako SPAM. W tym celu należy zalogować się na konto pocztowe, zaznaczyć wiadomość, a następnie wcisnąć przycisk "Oznacz jako Spam" (szczegółowa instrukcja).