PIONIER box to kolejna usługa, z której Politechnika Rzeszowska korzysta dzięki uczestnictwu w konsorcjum PIONIER oraz w projektach PLATON i MAN-HA. Pozwala na bezpieczne przechowywanie plików, współdzieloną edycję, synchronizację danych, a także ich wymianę z innymi użytkownikami.
W usłudze nie należy przechować danych nie związanych z pracą naukową lub dydaktyczną, w szczególności danych prywatnych.
Pojemności
- pracownicy PRz – 100 GB;
- studenci, doktoranci i słuchacze studiów podyplomowych PRz – 100 GB.
Sposoby korzystania z usługi
- Chmura danych – dane dostępne są wyłącznie w trybie on-line, poprzez przeglądarkę internetową.
- Klient synchronizacji instalowany na urządzeniu użytkownika – dane są dostępne zarówno lokalnie, jak i w chmurze, także w trybie offline, i są ze sobą synchronizowane w obu kierunkach.
- Wirtualny dysk sieciowy instalowany na urządzeniu użytkownika – dane są dostępne wyłącznie w trybie on-line, zarówno lokalnie, jak i w chmurze, i są ze sobą synchronizowane w obu kierunkach.
Zgłaszanie problemów z działaniem usługi
Zgłaszany problem należy dokładnie opisać i udokumentować (np. za pomocą printscreenów), a następnie przesłać na adres pionier-box@prz.edu.pl. Zgłoszenie zostanie przekierowane do administratorów usługi (czyli Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego).