Filtr antyspamowy


Zasada działania systemu antyspamowego

Domyślnie wszystkie konta pocztowe objęte są ochroną antyspamową. Wiadomości uznane za spam są automatycznie umieszczane w specjalnym folderze. W zależności od programu pocztowego, będzie on widoczny jako "Spam" lub "Junk". Folder ten jest automatycznie czyszczony z wiadomości starszych niż 90 dni.

Użytkownicy korzystający z konta typu POP3 nie otrzymują wiadomości oznaczonych jako spam i umieszczonych na serwerze w specjalnym folderze ("Spam" lub "Junk"). Aby uzyskać dostęp do tych wiadomości, należy sprawdzić pocztę przez www (webmail.prz.edu.pl) lub zmienić typ konta na IMAP.

W przypadku błędnej klasyfikacji wiadomości przez filtr antyspamowy, istnieje możliwość "uczenia" go poprawnego wykrywania spamu. Uczenie filtru ma wymiar globalny i wpływa na skanowanie poczty dla wszystkich kont. Im więcej osób zgłaszających nieoznaczony spam, tym szybsze uczenie się filtrów antyspamowych i lepsza skuteczność wykrywania spamu.

Ustawienia antyspamowe skrzynki pocztowej

W panelu administracyjnym do zarządzania kontem (menu "Konto pocztowe / Konfiguracja") istnieje możliwość indywidualnego ustawienia dla konta czułości filtrów antyspamowych (wysoki, średni, niski) lub ich całkowitej deaktywacji. Możliwe jest także określenie przedrostka tematu dla wiadomości, które zostały oznaczone jako spam.

cp-account.png

Dla systemu antyspamowego możliwe jest też definiowanie:

  • czarnych list nadawców, których wiadomości zawsze będą traktowane jako spam,
  • białych list nadawców, których wiadomości nigdy nie będą oznaczane jako spam.

cp-wb-list.png

Oznaczenie wiadomości jako niechcianej (SPAM)

  • dowolny klient IMAP:
    aby wskazać, że przesłana wiadomość jest spamem, należy przeciągnąć ją do folderu "Junk"
  • webmail.prz.edu.pl
    aby wskazać, że przesłana wiadomość jest spamem, należy wcisnąć przycisk "Oznacz jako Spam":

    Oznacz jako spam

Oznaczenie wiadomości jako chcianej (HAM)

  • dowolny klient IMAP:
    aby wskazać, że przesłana wiadomość nie jest spamem, należy przeciągnąć ją z folderu "Junk" do folderu "Odebrane"
  • webmail.prz.edu.pl
    aby wskazać, że przesłana wiadomość nie jest spamem, należy wcisnąć przycisk "To nie jest Spam":

    To nie jest spam

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję